پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

بن‌بست برجام، فرصت سوزی حاکمیت یک دست اصولگرایان

⭕️معمولاً می‌گویند؛ در سیاست خارجی فرصت‌ها شکار لحظه‌ها است؛ که اگر از آن‌ها بهره نبرید، برخی می‌سوزند و آه حصرت به دنبال دارد. نمونه‌اش روند همین مذاکرات برجام است. اگر اصولگرایان می‌گذاشتند، برجام در همان زمانی که شکل ترامپی از جامعه امریکا و جهان رخت می‌بست و نگرش بایدن حاکم می‌شد، به نتیجه برسد؛ الآن جامعه ایران حسرت فرصت سوزی‌ها را نمی‌خورد و تاوان این‌همه خسارت را نمی‌داد.
⭕️بحران پیش‌آمده اکراین ، افزایش بی‌سابقه بهای نفت و منابع انرژی، نیاز طرف‌های درگیر به‌ویژه امریکا و متحدانش به موقعیت استراتژیک و منابع انرژی ایران و انعطاف نسبت به ایران، نیاز اروپا به گاز ایران و فرصت صدور آن از طریق ترکیه همه و همه فرصت‌هایی بود که مردم ایران می‌توانستند از آن‌ها بهره کافی و اثرگذار ببرند اما جامعه ایران چه کند با برخورد با بن‌بست برجام؟
⭕️البته جامعه ایران برای رهایی از بن‌بست و نیز بهره‌برداری از فرصت‌های پیش‌آمده نیاز به چیزی دارند که می‌توان گفت که از نان شب هم به آن محتاج‌تر هستند و آن سیاستمداران حرفه‌ای، ایران‌دوست و روزگاردیده است، که متأسفانه به دلیل نوع تصمیم‌گیری‌ها و رویکرد پیش‌گرفته شده در حاکمیت از آن‌ها بی‌بهره‌اند.

عبدالرضامهدیان، مسئول استان ایلام حزب توسعه ملی

عصرما
@asrema_it