پنج شنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

اطلاعیه حزب توسعه ملی درخصوص مرگ غمبار مهسا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد

حزب توسعه ملی ایران اسلامی درخصوص مرگ غمبار مهسا امینی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی حزب توسعه ملی ایران اسلامی متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر کوتاه و جانکاه بود. مهسا امینی، دختر جوان ایرانی که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، ساعاتی بعد درحال اغما به بیمارستان منتقل شد و چند روز بعد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این نخستین باری نیست که دستگیر شدگان توسط ضابطان انتظامی و امنیتی و یا زندانیانی که دوران حبس خود را می گذرانند، جان خود را از دست می‌دهند و هیچگاه توضیح قانع کننده‌ای نیز به جامعه داده نمی‌شود.

همچنین این واقعه اولین مورد از آسیب‌های جسمی و روانی وارده از جانب تشکیلات موسوم به گشت ارشاد نیست که بعنوان ضابط اعمال حجاب اجباری، صحنه‌های ناهنجار، تنفر برانگیز و برباد دهنده اعتماد عمومی را در برخورد با زنان کشور در انظار عمومی به نمایش می‌گذارد و هر از چندگاهی قربانیانی از فرزندان این ملت را به کام خود می‌کشد.

امروز جامعه، در مواجهه با خبر مرگ مهسا امینی بیش از پیش متاثر و داغدار است و این سوال بیش از گذشته در سطح کشور پراکنده شده است که اساساً حد و حدود مجاز دخالت حکومت‌ها در سبک زندگی آحاد جامعه کجاست؟ امروز خصوصا دینداران ما بطور مضاعف نگران آنند که ایجاد محدودیت و اعمال ظلم و خشونت در حق آحاد جامعه، به پای دینی گذاشته می‌شود که در اصل و گوهر خود، رحمانی است و اکراه و اجبار را حتی در اصل پذیرش دین روا نمی‌دارد و پیشوایان بزرگش در برابر اعمال ظلم و تعدی در حق مردم، بیشترین حساسیت را داشته‌اند و آن را با شدیدترین بیان‌ها و رفتارها طرد کرده‌اند.

امروز زمان آن فرا رسیده است که ترتیب دهندگان و مدافعان جریان‌هایی مانند گشت ارشاد، پس از سالهای اصرار بر رویه‌های معمول، در میان خود به ارزیابی بنشینند که چه دست‌آوردی برای ترویج سبک زندگی مورد نظر خود بدست آورده‌اند و در برابر، چه نتایج زیانباری از ایجاد نفرت و گسست جامعه نسبت به ارکان حاکمیت و از آن مهم‌تر اصل دین برجای گذاشته‌اند.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن ابراز تسلیت به خانواده داغدار مهسا امینی و تمامی آحاد مردم بزرگ ایران، این واقعه رخ داده و اسباب و مقدمات شکل‌گیری آن را محکوم می‌کند. همچنین خواستار آن است تا حداقل برای یک مرتبه هم که شده، دستگاه‌های مسئول، خصوصا قوه قضاییه در این ارتباط مسئولانه عمل کرده، ابعاد پنهان این واقعه را به گونه‌ای که اعتمادآفرین و قابل باور عمومی باشد، برای جامعه روشن کند و با خاطیان احتمالی، به شکل قانونی، قاطعانه برخورد کند.

ما خواستار برچیده شدن بساط گشت ارشادی که نه جلوه‌ای از ارشاد در آن است و نه رفتارش آبرویی برای کشور و حاکمیت و دینداران باقی می‌گذارد هستیم. ما معتقدیم تبیین حدود آزادی‌های و محدودیت‌ها در خصوص سبک زندگی مردم، می‌بایست از خلال بحث و بررسی اندیشمندان و صاحب نظران کشور، با توجه به آموزه‌های واقعی دینی و تجارب و اندیشه‌های بشری در این زمینه تعیین شود و نهایتا نمایندگان و وکلای واقعی ملت آن را تبدیل به قانون کنند.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی

۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱